Sunday, July 26, 2009

PTPTN!!!!!!! ARGHHH!!!!







ketensionan aku x dpt digambarkan dgn kate2.... bermule dgn bermacm macam bende yg dia nak.. kene kumpul sume dokumen.. print tu print ni... pengesahan tu pengesahan ni... aduh... tapi nak wat macam ne... sume tau kan function ptptn tu ape... mereka nak bantu kite.... so, nabilah, keep your mouth shut! tapi.................................... aku nak jugak luahkan ape yg terjadi hrni....
malam td aku, mira dgn dila masing2 sibuk dok matikan setem hasil. ain ckap kene wat betol2, kalau tak kene beli setem baru. so, dgn penuh fokus, aku matikan setem2 yg memg xpernah hidup tu pun....

next!

pagi td memg kene bangun awal la, konon2 nye nak naik bas awal.. tapi tgu bas dr pukul 7.. dari langit gelap, sampai terang benderang... datang satu bas, sume serbu. aku xpayah susah2 nak berebut sebab sume org tolak dari belakang.. haha... lawak tol...

sampai pulak kat kampus... terus berjalan dengan laju menuju ke bitarasiswa, sebab kat sane la proses penyerahan borg2 ni diadekan.. sampai je.. mak datok! ramainye yg dah tunggu.. wadduh wadduh,... gi mana ini....

sampai je kami terus ambik port. dudukla kat tempat yg kononnye paling dekat dgn pintu masuk. tunggu adela dalam satu jam.. pukul 9.10 pintu bukak. tekela ape yg terjadi. sume org tolak menolak sesama sendiri. aku terhimpit sampai xboleh bernafas. makin dekat dgn pintu, makin hebat daya tolakan yg aku hadapi. huhu... berkat kesabaran.. dapat la aku masuk dan dapat angka giliran yg ke 153.. ha.... jgn salah sangka.. aku antara yg terawal.. sebab ade nombor sampai 600+. semalam dengar cerite dieorg tutup kaunnter pkol 10 malam.. kalau la aku yg dapat nombor last tu, mau nye nak gigit sume kerusi yg ade kat situ.. haha... nak gambarkan tahap tension je tu... jgn salah faham.. dari pukul 10 tggu, giliran aku akhirnye tibe pukul 12 lebih mcm tu.. takut gak mase nak serah kan borg tu sebab takut la kot kot ade yg xcukop... naya...
Alhamdulilah syukurillah.... sumenye lengkap... boleh balik dengan perasaan yg gumbira! tetapi di sini aku nak la cakap sesuatu.. kepada pelajr2 yg dapat dn penah dapat pinjaman ptptn ni, kite seharusnye besyukur kepada Allah yg utamanya juga kepada pihak yg adakn skim ni tok pelajar mcm kite. sebab ptptn ni dapat membantu kite dlam tempoh pengajian kite ni dan dapat kurgkan beban family. aku harap aku xla bazirkan duit ni dan jugak yang paling penting dapat la bayar balik pinjaman ni.. jangan lari ha.... nanti name kene black list, xdpat pegi indon macm faizal tahir.. cian kat die.. die lupe kot... huhu.. contoh...... ;p

1 comment:

  1. PTPTN..bermulanya kte pgi bli no.pin ptptn, maka termeterailah ikatan yg x brapa tulus antara diri kte dan ptptn..shinggalah tamatnya pembayaran smula pnjaman 19 tahun akn dtg.hakikatnye..kita dburu ptptn

    ReplyDelete